Persondatapolitik
Fysiofresh persondatapolitik
I forbindelse med dit behandlingsforløb hos Fysiofresh er det nødvendigt, at vi behandler oplysninger om dig. Denne persondatapolitik beskriver, hvordan vi behandler oplysninger om dig.
Hvilke oplysninger behandler vi?
Vi registrerer oplysninger om dine helbredsmæssige forhold til brug for den journalførelse, som vi efter sundhedslovgivningen har pligt til at foretage. Herudover registrerer vi oplysninger om dig til administrative og markedsføringsmæssige formål. Oplysningerne anvendes til brug for en god og sikker behandling af dig. Vi har pligt til at opbevare dine oplysninger sikkert og fortroligt.
Videregivelse af oplysninger
Efter sundhedsloven har vi tavshedspligt om dine helbredsmæssige og andre følsomme forhold, men hvis det er nødvendigt, kan vi udveksle dine helbredsoplysninger internt i virksomheden. Videregivelse af helbredsoplysninger uden for virksomheden må som udgangspunkt kun ske med dit samtykke. I særlige tilfælde kan der efter reglerne i sundhedsloven ske videregivelse uden samtykke. Det vil typisk være til andre sundhedspersoner, f.eks. din egen læge.
De oplysninger, vi har registreret om dig til brug for administrative og markedsføringsmæssige formål, udveksles med tredjeparter i det omfang, det er nødvendigt, f.eks. til at håndtere betalinger og ved fremsendelse af nyhedsbreve.
Hvis dit behandlingsforløb administreres helt eller delvist af andre end dig selv, kan vi videregive oplysninger om dit forløb til de involverede parter, f.eks. dine pårørende.
Hvor længe opbevares oplysningerne?
Din journal opbevares i det tidsrum, der er fastlagt af Styrelsen for Patientsikkerhed. Det gældende tidsrum er 5 år fra det seneste notat i journalen. Oplysninger til brug for administrative og markedsføringsmæssige formål opbevares så længe, det er nødvendigt.
Dine rettigheder vedrørende oplysningerne
Du kan få indsigt i hvilke oplysninger, vi har registeret om dig, ved at kontakte os. Efter autorisationsloven må vi ikke slette oplysninger i din journal, men hvis du mener, at der er fejl i journalen, kan du bede os om, at der laves en tilføjelse.
For oplysninger, der ikke er omfattet af patientjournalen, har du ret til at få rettet eller slettet ukorrekte oplysninger. Du har også ret til at bede os om at ophøre med at behandle sådanne oplysninger om dig.
Klage
Klager over vores behandling af dine personoplysninger kan indgives til Datatilsynet. Du kan finde nærmere oplysninger om Datatilsynet på www.datatilsynet.dk.
Tilsyn med reglerne i sundhedslovgivningen føres af Styrelsen for Patientsikkerhed. Du kan finde styrelsens kontaktoplysninger på www.stps.dk.
I forbindelse med dit behandlingsforløb hos Fysiofresh er det nødvendigt, at vi behandler oplysninger om dig. Denne persondatapolitik beskriver, hvordan vi behandler oplysninger om dig.
Hvilke oplysninger behandler vi?
Vi registrerer oplysninger om dine helbredsmæssige forhold til brug for den journalførelse, som vi efter sundhedslovgivningen har pligt til at foretage. Herudover registrerer vi oplysninger om dig til administrative og markedsføringsmæssige formål. Oplysningerne anvendes til brug for en god og sikker behandling af dig. Vi har pligt til at opbevare dine oplysninger sikkert og fortroligt.
Videregivelse af oplysninger
Efter sundhedsloven har vi tavshedspligt om dine helbredsmæssige og andre følsomme forhold, men hvis det er nødvendigt, kan vi udveksle dine helbredsoplysninger internt i virksomheden. Videregivelse af helbredsoplysninger uden for virksomheden må som udgangspunkt kun ske med dit samtykke. I særlige tilfælde kan der efter reglerne i sundhedsloven ske videregivelse uden samtykke. Det vil typisk være til andre sundhedspersoner, f.eks. din egen læge.
De oplysninger, vi har registreret om dig til brug for administrative og markedsføringsmæssige formål, udveksles med tredjeparter i det omfang, det er nødvendigt, f.eks. til at håndtere betalinger og ved fremsendelse af nyhedsbreve.
Hvis dit behandlingsforløb administreres helt eller delvist af andre end dig selv, kan vi videregive oplysninger om dit forløb til de involverede parter, f.eks. dine pårørende.
Hvor længe opbevares oplysningerne?
Din journal opbevares i det tidsrum, der er fastlagt af Styrelsen for Patientsikkerhed. Det gældende tidsrum er 5 år fra det seneste notat i journalen. Oplysninger til brug for administrative og markedsføringsmæssige formål opbevares så længe, det er nødvendigt.
Dine rettigheder vedrørende oplysningerne
Du kan få indsigt i hvilke oplysninger, vi har registeret om dig, ved at kontakte os. Efter autorisationsloven må vi ikke slette oplysninger i din journal, men hvis du mener, at der er fejl i journalen, kan du bede os om, at der laves en tilføjelse.
For oplysninger, der ikke er omfattet af patientjournalen, har du ret til at få rettet eller slettet ukorrekte oplysninger. Du har også ret til at bede os om at ophøre med at behandle sådanne oplysninger om dig.
Klage
Klager over vores behandling af dine personoplysninger kan indgives til Datatilsynet. Du kan finde nærmere oplysninger om Datatilsynet på www.datatilsynet.dk.
Tilsyn med reglerne i sundhedslovgivningen føres af Styrelsen for Patientsikkerhed. Du kan finde styrelsens kontaktoplysninger på www.stps.dk.